Известие

Collapse
No announcement yet.

Термостат 1.9JTD 16v 140 HP

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Термостат 1.9JTD 16v 140 HP

    Здравейте юнаци.
    Да ви питам нормално ли е това което се случва при мен или да сменям термостата.
    В градски условия колата си загрява и е почтни на 90 °C
    на извънградско варира като при спускания слиза и до 60 °C .Като вдигна капака маркучите са меки радиатора е топъл.Нормално ли е за този мотор да е така.Служебните 307 2.0 hdi 90кс. като заковат на 90 °C и не мърдат докато при Megan 3 1,5 dCi 90кс.Е подбно като при алфата.
    Alfa 147 JTD 16v 140hp Distinctive
    0w40 Shell Helix Ultra

  • #2
    Не е нормално. Термостатът е за смяна.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #3
      Здравей колега. Аз имам същата кола и имах същия проблем тази зима. Особено след спускане температурата ми падаше на 50 градуса. След като смених термостата дори и в най-големия студ след като загрее заковава на 90 и не мърда от там. Много съм благодарен на Пининфарина, той ми го смени с модел от Рено по мое изрично желание.
      Alfa Romeo 147, 1.9 JTD 16 V

      Comment


      • #4
        Благодаря ви колеги ще се сменя явно като влезе в бокса за ремачките и водната помпа (посъветваха ме с ремъка и тя да се смени)
        Alfa 147 JTD 16v 140hp Distinctive
        0w40 Shell Helix Ultra

        Comment


        • #5
          Е ако е нов внос и не се сменян - сменяй.

          Ако е нов термостата и навън е под нулата и си пуснал парното, стрелката може да падне.
          ex - 147 16v multijet

          Comment


          • #6
            Да нов внос е а парното е супер но има една друга чудесия но нека сменят днес масла филтри като се сменят и на купето да видим ще го имали проблема.Има една неприятна лека миризма на изгорели газове като се усилят оборотите на парното.Ако не се оправи ще пусна нова тема че какви ли неща неси мисля вече.
            Last edited by fakirastanly; d.m.y г., 14:25.
            Alfa 147 JTD 16v 140hp Distinctive
            0w40 Shell Helix Ultra

            Comment


            • #7
              Термостат.
              Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD 2001 150 HP Berlina

              Comment


              • #8
                И със здрав термостат ако спускаш 10-15км и си пуснал парно, не само ще падне до 50 градуса, а даже ще го кара на замръзване без значение какъв ти е термостата...дизела не може да държи температура особено при спускане на скорост...

                ---------- Post added at 21:55 ---------- Previous post was at 21:53 ----------

                Първоначално публикувано от fakirastanly Покажи съобщение
                Да нов внос е а парното е супер но има една друга чудесия но нека сменят днес масла филтри като се сменят и на купето да видим ще го имали проблема.Има една неприятна лека миризма на изгорели газове като се усилят оборотите на парното.Ако не се оправи ще пусна нова тема че какви ли неща неси мисля вече.
                Изгорелите газове аз ги имах от спукана метална тръба на егр-a, след затапване с ламаринка се оправи.
                Alfa 159 2,4 JTDm Q4
                ex Alfa 156 2,4 JTD 20V
                ex Alfa 156 1,9 JTD
                ex Alfa 75 1,8

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от pesho_kj Покажи съобщение
                  И със здрав термостат ако спускаш 10-15км и си пуснал парно, не само ще падне до 50 градуса, а даже ще го кара на замръзване без значение какъв ти е термостата...дизела не може да държи температура особено при спускане на скорост...

                  ---------- Post added at 21:55 ---------- Previous post was at 21:53 ----------



                  Изгорелите газове аз ги имах от спукана метална тръба на егр-a, след затапване с ламаринка се оправи.
                  Много добре си ги държи. Не мърда при работещ термостат. Как се охлажда според теб до 50 гр. когато големия кръг е затворен.
                  И втори въпрос- защо моя двигател не се охлажда докато се катеря нагоре- надолу по Боровец.
                  Last edited by lordliness; d.m.y г., 03:57.
                  Не всички, които се скитат, са изгубени.

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                    Много добре си ги държи. Не мърда при работещ термостат. Как се охлажда според теб до 50 гр. когато големия кръг е затворен.
                    И втори въпрос- защо моя двигател не се охлажда докато се катеря нагоре- надолу по Боровец.
                    Дъжи ги ама друг път!!!


                    За двигателя разбрах, но каква точно е колата 147-156?
                    sigpic
                    Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
                    156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
                    147 JTDm 140-Малката манекенка
                    GT- JTDm 150

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от haljscho Покажи съобщение
                      Дъжи ги ама друг път!!!


                      За двигателя разбрах, но каква точно е колата 147-156?
                      Знам, че се смяташ за много отворен, пише каква е, ти ли ще ми кажеш какво прави моята кола без да си я виждал никога?
                      Стои на 90 и никога не мърда, отговори на двата въпроса да те видя.
                      Явно не си карал много читави коли
                      Click image for larger version

Name:	Без име.jpg
Views:	1
Size:	10.5 Килобайта
ID:	2333705

                      на слизане от Боровец скорост 80- 90 външна температура около 10 градуса по целзий
                      Last edited by lordliness; d.m.y г., 07:49.
                      Не всички, които се скитат, са изгубени.

                      Comment


                      • #12
                        Това е глупаво да се твърди че при спускане системата се охлажда,термостата трябва да си държи определени нива на температура да речем от 88-93 това е само за пример.За това се нарича термостат за да термо-регулира.Ако го нямаше този термостат или ако не работи тогава може да се охлажда при спускане.
                        Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD 2001 150 HP Berlina

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                          Знам, че се смяташ за много отворен, пише каква е, ти ли ще ми кажеш какво прави моята кола без да си я виждал никога?
                          Стои на 90 и никога не мърда, отговори на двата въпроса да те видя.
                          Явно не си карал много читави коли
                          [ATTACH]128905[/ATTACH]

                          на слизане от Боровец скорост 80- 90 външна температура около 10 градуса по целзий
                          Да те питам нещо колега мЪ да не ми скочиш с рогата напред.Една сутрин когато температурите бяха минусуви,паля колата и ужас моторчето на парното не работи.Тръгвам за работа стържа лед от прозореца от вътре и в един момент след 4-5 км гледам температурата на водата 80 градуса.Притесних се,такава тенпература зимата докато ходя на работа никога не съм виждал на моята кола 156,2.4 JTD няма подгрев нкакъв.Разбира се парното винаги ми е работело преди това.След като си смених регулатора на мотора на парното,нещата си дойдоха на място,не вдига повече от 60 градуса .Става въпрос за НОРМАЛНО каране.За слизане от балкана ЗИМАТА няма да коментирам какво става.Какъв ми е проблема за тез ниски стойности на водата при пуснато парно ?
                          Alfa Romeo 156 2.4JTD , 156 SW 2.4 JTD ,156 SW 1.9 JTD , 156 SW 1.9 JTD Q4 ,147 1.9 JTD

                          Comment


                          • #14
                            С чисто нов термостат Вернет,след това Бер,моята 2,4 156 не може да загрее при нормално каране при пуснато парно над 10км,градско при 90 градуса,пускам парното на макс и температурата пада до 70градуса,това при минусови температури.Термостат си работи коректно,т.е. е затворил,но колата си изстива.За 147 не знам,но дизелова 156 е абсурд да държи 90 градуса при пуснато парно без да е на ръчка,камо ли при спускане.
                            alfa 159 1,8 mpi/lpg

                            Comment


                            • #15
                              Нормално е при много ниска околна температура, работа на празен ход и пуснато парно дизеловият двигател да не може да достигне работната си температура (не вярвайте на индикацията, защото тя работи доста неточно). При продължително спускане на скорост моторът пък влиза в режим "fuel cut-off" и тогава топлината, която отдава мотора е само тази от триенето и от сгъстяването на въздуха в цилиндрите. Т.е - нищожна в сравнение с тази, която се обменя между радиатора на парното и студения въздух в купето. В такава ситуация падането на температурата е още по-голямо.

                              Накратко - когато термостатът е затворен и няма приток на течност към големия радиатор а температурата е по-ниска от работната, няма нищо притеснително.

                              Но когато термостатът отваря при по-ниска от работната температура, означава, че той е за смяна.
                              Last edited by ecotronic; d.m.y г., 10:56.


                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment

                              Working...
                              X